Jeśli prowadzimy sklep internetowy zapewne dobrze wiemy, jaka część klientów wraca do nas po dokonaniu pierwszych zakupów. Jeśli tego nie robią, nie zawsze jest to wina naszego asortymentu czy niezadowolenia z jakości obsługi. Co zrobić, by zwiększyć szansę, aby klient do nas wrócił? Sposobów na to jest całkiem sporo, a jednym z nich mogą być niewielkie gratisy reklamowe, jak przypinki czy słodycze reklamowe. Więcej dowiesz się w dalszej części artykułu.
Miła i rzeczowa obsługa oraz udogodnienia w sklepie
Chcąc przypodobać się klientowi, nasz sklep musi mu zapaść w pamięć, i o to właśnie powinniśmy zadbać już od momentu pierwszego kontaktu z nim. Przede wszystkim, stawiać na jakość nie tylko asortymentu, ale też obsługi. Jeśli kontaktujemy się z nim mailowo, róbmy to w miły i rzeczowy sposób. Stawiając sklep internetowy postawmy się na miejscu klienta i zróbmy wszystko, by proces zakupu był jak najłatwiejszy. Dajmy mu do wyboru kilka metod płatności i dostawy. Pozostawmy dane do kontaktu w widocznym miejscu.
Program lojalnościowy i gratisy – na przykład przypinki
Bardzo dobrą techniką zatrzymującą klientów na dłużej jest program lojalnościowy i zbieranie punktów, które później będzie można wymienić na produkty. Niewątpliwie w pewnym sensie przywiązuje to klienta do sklepu i sprawia, że łatwiej podjąć mu decyzję o powrocie do sklepu. Tym samym będzie on ponawiał zakupy u nas, a nie udawał się do konkurencji
Zróbmy wszystko, aby klient nas dobrze zapamiętał. Dodajmy do zakupów gratisy: cukierki czy przypinki reklamowe do zamówień o mniejszej wartości. Do tych droższych możemy dodać torby i dopięte do nich przypinki z własnym nadrukiem. Jeśli będą to przedmioty użytkowe, klient będzie często widział nasze logo i przy okazji następnych zakupów przypomni sobie o naszym sklepie. Gdzie kupić przypinki reklamowe z nadrukiem? Online w sklepie Buttonfly sięgniesz po przypinki na zamówienie i jest to naprawdę niski koszt, który warto ponieść, by zostać dobrze zapamiętanym przez klienta. Nic nie nastraja tak dobrze jak niespodziewane gratisy. Pozytywnej reakcji ze strony klienta można więc być w takiej sytuacji niemal pewnym.